Fit pasta jajeczna: Jak zrobić smaczne i zdrowe śniadanie? Sprawdź!

Fit pasta jajeczna: Jak zrobić smaczne i zdrowe śniadanie? Sprawdź!
Autor Mirosław Pawlikowski
Mirosław Pawlikowski24.02.2024 | 7 min.

Fit pasta jajeczna to smaczne, sycące i zdrowe śniadanie, które można przygotować na wiele sposobów. W artykule dowiesz się, jak zrobić pastę jajeczną z dodatkami warzywnymi lub owocowymi, aby była nie tylko pyszna, ale też odżywcza.

Kluczowe wnioski:
  • Fit pasta jajeczna dostarcza białka i zdrowych tłuszczów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
  • Można ją wzbogacić warzywami, owocami, ziarnami lub orzechami, dzięki czemu stanie się jeszcze zdrowsza.
  • Świetnie nadaje się na dietę odchudzającą, ponieważ syci na długo i nie zawiera węglowodanów.
  • Łatwo przygotować ją w kilka minut, co sprawia, że to idealne śniadanie dla osób zapracowanych.
  • Daje wiele możliwości eksperymentowania z przepisem i dopasowania go do własnych upodobań.

Jak przygotować fit pastę jajeczną

Fit pasta jajeczna to obecnie bardzo popularne i modne śniadanie. Nic dziwnego! Jest nie tylko smaczna i sycąca, ale przede wszystkim zdrowa. W przeciwieństwie do tradycyjnych jajecznych dań na bazie majonezu, śmietany czy mąki, fit wersja pasty bazuje głównie na jajkach i warzywach.

Przygotowanie fit pasty jajecznej jest bardzo proste i zajmuje kilka minut. Wystarczy ugotować jajka na twardo, odcedzić je, obrać ze skorupek i zmiksować z ulubionymi składnikami. Możliwości smakowe i odżywcze tego dania są praktycznie nieograniczone!

Podstawowy przepis na fit pastę jajeczną

Oto prosty 4-składnikowy przepis na fit pastę jajeczną, który można modyfikować według własnego uznania:

  • 4 ugotowane na twardo jajka
  • 1 awokado
  • Szczypta soli i pieprzu
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego

Jajka obrać ze skorupek, awokado wydrążyć z pestki i miąższu. Całość zmiksować na gładką pastę. Doprawić solą, pieprzem i ewentualnie jogurtem naturalnym. Tak przygotowana pasta nadaje się idealnie jako bazowy przepis, który można urozmaicać ulubionymi składnikami.

Przepis na zdrowe śniadanie z jajek

Fit pasta jajeczna to świetny pomysł na zdrowe, sycące i pełnowartościowe śniadanie. Znacznie lepiej zaspokaja poranne zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze niż kanapki czy płatki śniadaniowe.

Pasta jajeczna fit dostarcza pełnowartościowego białka z jajek oraz zdrowych tłuszczów np. z awokado, co ułatwia odchudzanie i budowanie masy mięśniowej. Jest też źródłem witamin, minerałów i błonnika, szczególnie gdy wzbogacimy ją warzywami lub owocami.

Fitową pastę jajeczną warto jeść nie tylko na śniadanie, ale też jako przekąskę w ciągu dnia lub lekki posiłek wieczorny. Może ona stanowić zdrową alternatywę dla niezbyt odżywczych przekąsek typu chipsy, paluszki czy batoniki.

Jak podawać fit pastę jajeczną

Fitową pastę jajeczną można:

  • Smarować na pieczywo pełnoziarniste lub chrupiące kromki razowego chleba
  • Podawać z warzywami do chrupania, np. rzodkiewką, ogórkiem, papryką
  • Jeść łyżeczką prosto ze szklanki w formie sałatki
  • Używać jako pasty do kanapek lub zapiekanek

Dzięki różnym formom podania i możliwościom komponowania pasty z ulubionymi składnikami, to danie nigdy nie jest nudne i można je jeść praktycznie codziennie!

Czytaj więcej:Chałka na słono: Innowacyjny przepis na chałkę, która kusi smakiem

Dlaczego warto jeść fit pastę jajeczną

Fit pasta jajeczna ma same zalety i warto włączyć ją do codziennej diety. Oto najważniejsze powody:

Pasta jajeczna fit jest niskowęglowodanowa - nie zawiera mąki, cukru ani skrobi. Dlatego doskonale nadaje się dla osób stosujących dietę low-carb, ketogeniczną i inne diety redukcyjne. Pomaga kontrolować apetyt i zmniejsza ryzyko napadów głodu. Co więcej, dostarcza organizmowi niezbędnego białka.

Stanowi znakomite źródło błonnika, witamin oraz minerałów. Szczególnie, gdy wzbogacimy ją warzywami, zieleniną czy owocami. Taka pasta korzystnie wpływa na trawienie i obniża cholesterol.

Jest bardzo sycąca, więc pozwala długo utrzymać uczucie sytości. Pomaga uniknąć podjadania między posiłkami. Może więc być pomocna w odchudzaniu.

Ma uniwersalny, łatwy w przygotowaniu przepis. Każdy może dopasować składniki do swoich upodobań i potrzeb. Pasta jest więc mega elastyczna.

Z czego zrobić smaczną fit pastę jajeczną

Zdjęcie Fit pasta jajeczna: Jak zrobić smaczne i zdrowe śniadanie? Sprawdź!

Podstawą przygotowania fit pasty jajecznej są jajka ugotowane na twardo. W zależności od tego, czy chcemy zrobić wersję wege, czy też z dodatkiem mięsa, można użyć około 4-6 jajek. Do tego dowolne ulubione składniki. Oto kilka sprawdzonych pomysłów na smaczną pastę:

Fit pasta z awokado

Klasyka gatunku i numer 1 wśród fit dań śniadaniowych. Połączenie jajek z awokado gwarantuje idealną kompozycję białka i zdrowych tłuszczów. Pasta jest kremowa niczym majonez, a do tego obłędnie sycąca. Wystarczy dodać ulubione zioła, przyprawy i warzywa.

Szpinakowa pasta jajeczna

Szpinak sprawdzi się idealnie jako dodatek do pasty - dostarczy sporo żelaza, witamin oraz cennych składników odżywczych. W połączeniu z jajkiem i odrobiną jogurtu stworzy zdrowy i roślinny wariant fitowej pasty.

Składnik Ilość
Jajka ugotowane na twardo 5 sztuk
Garść świeżego szpinaku 100 g
Jogurt naturalny 2% tłuszczu 4 łyżki
Sól, pieprz, ulubione zioła Do smaku

Ile kalorii ma fit pasta jajeczna

Kaloryczność pasty jajecznej fit zależy od użytych składników, jednak zazwyczaj jest to około 150-350 kcal na 100 gramów gotowej pasty.

Dla porównania, tradycyjna pasta jajeczna przygotowywana na bazie majonezu może mieć nawet ponad 500 kcal w 100 gramie. Wynika to z dużej zawartości tłuszczu w majonezie, a także dodatku śmietany i innych wysokokalorycznych składników.

Pasta jajeczna fit bazuje na mniej kalorycznych produktach, takich jak jajka, awokado, warzywa i owoce. Dlatego jej kaloryczność jest znacznie niższa. To sprawia, że nadaje się świetnie nawet na dietę odchudzającą.

100 gramów pasty jajecznej fit dostarcza organizmowi tyle samo kalorii, co 2 plasterek chudego indyka lub garść orzechów włoskich.

Dokładna kaloryczność pasty jajecznej zależy jednak od konkretnego przepisu i użytych składników. Dlatego warto samemu przygotować ją w domu, aby mieć pełną kontrolę nad jej wartościami odżywczymi.

Jakie warianty fit pasty jajecznej

Istnieje wiele możliwości przygotowania smacznej i zdrowej pasty jajecznej fit. Ogranicza nas tylko wyobraźnia! Oto kilka sprawdzonych pomysłów na jej warianty:

Z tuńczykiem i kukurydzą

Konserwowy tuńczyk w zalewie woda doda pasty jajecznej wilgoci, aromatu i wartości odżywczych. Poszatkowana na małe kawałeczki kukurydza zapewni chrupkość i słodki akcent. Taka pasta smakuje wybornie!

Z łososiem i koperkiem

Pasta z wędzonym łososiem będzie prawdziwym hitem dla miłośników ryb. Wystarczy dodać starte na tarce o dużych oczkach kawałki łososia i posiekaną natkę pietruszki. Smaczna i elegancka!

Z cukinią i fetą

Wegetariańska odsłona pasty - z tartą cukinią i serem feta będzie prawdziwą ucztą dla podniebienia. Można dodać pestki dyni lub słonecznika dla chrupkości.

Jak widać, pasta jajeczna fit daje wiele możliwości eksperymentowania i tworzenia smacznych, zdrowych i sycących wariantów. Gotowy przepis można traktować wyłącznie jako inspirację do własnej kreacji kulinarnej.

Smacznego!

Podsumowanie

Fit pasta jajeczna to obecnie bardzo popularne danie śniadaniowe i nie ma w tym nic dziwnego. Jest smaczna, sycąca i przede wszystkim zdrowa. W przeciwieństwie do tradycyjnej majonezowej pasty, jej fit wersja bazuje głównie na jajkach i warzywach.

Pasta jajeczna fit doskonale nadaje się nawet na dietę odchudzającą. Jest niskokaloryczna, dostarcza wartościowego białka i zdrowych tłuszczów, a do tego syci na długo. Można ją wzbogacać ulubionymi składnikami, dzięki czemu to danie nigdy się nie nudzi.

Najczęściej zadawane pytania

Tak, fit pasta jajeczna jest bardzo zdrowa. Zawiera cenne białko z jajek oraz zdrowe tłuszcze roślinne np. z awokado. Jest też dobrym źródłem błonnika, witamin i minerałów. Nie zawiera natomiast węglowodanów, dlatego świetnie sprawdza się na dietach odchudzających.

Do fitowej pasty można dodać praktycznie wszystkie ulubione warzywa, owoce, zioła czy nasiona. Świetnie sprawdzą się np. szpinak, pomidory, awokado, tuńczyk, łosoś, jarmuż, cukinia, kalarepa, pieczarki czy natka pietruszki.

Fitową pastę jajeczną można jeść na wiele sposobów: jako pastę kanapkową lub do zapiekanek, sałatkę podawaną w misce łyżeczką lub smarowaną na chlebie. Może być zarówno śniadaniem, drugim śniadaniem, przekąską lub lekką kolacją.

Kaloryczność pasty fit zależy od składników i waha się od 150 do 350 kcal w 100 g produktu. Dla porównania tradycyjna pasta jajeczna z majonezem może mieć nawet ponad 500 kcal w 100 g!

Przygotowanie pasty jest bardzo proste i zajmuje kilka minut. Wystarczy ugotować jajka na twardo, obrać ze skorupek i zmiksować razem z ulubionymi składnikami, np. warzywami, owocami czy ziołami. Można też dodać jogurt naturalny.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Bananowe brownie: Zdrowa alternatywa dla słodkiej przekąski
  2. Krem czekoladowy: Domowy przepis na deserowy dodatek
  3. Ciastka okrągłe: Uniwersalne przepisy na każdą okazję. Zrób je sam
  4. Miękkie ciasteczka miodowe: Sekret idealnej konsystencji
  5. Fit ciasto drożdżowe: Prosty przepis na lekkie i puszyste wypieki
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Mirosław Pawlikowski
Mirosław Pawlikowski

Jako zapalony kucharz i założyciel portalu kulinarnego, moja przygoda z gotowaniem rozpoczęła się w dzieciństwie, kiedy to podglądałem, jak moi rodzice przygotowują rodzinne obiady. Z wykształcenia jestem inżynierem żywności z ponad 15-letnim doświadczeniem w gastronomii, co pozwoliło mi połączyć naukowe podejście do gotowania z pasją do odkrywania nowych smaków. Moim celem jest udostępnianie przepisów, które łączą tradycję z nowoczesnością, promują zdrowy styl życia, ale nie zapominają o przyjemności jedzenia. Chcę, by moja strona była miejscem, gdzie każdy, niezależnie od poziomu umiejętności, może znaleźć inspirację do tworzenia wyjątkowych potraw. Dzielę się nie tylko przepisami, ale również wskazówkami dotyczącymi technik kulinarnych, wyborem składników i sposobami na zrównoważoną dietę, bazując na moim doświadczeniu i ciągłym poszukiwaniu nowych rozwiązań.

 

 
Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły